
Cumhurbaşkanlığı Karşı Bilgi ve İletişim Merkezi'nden (DMM) yapılan açıklamaya göre, Gençlik ve Spor Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen çalışma, spor sektöründe içerik ve hizmet ihracatı yaparak Türkiye'yi zirveye taşımayı hedefliyor.
Spor turizmi; Özellikle ekonomi, tanıtım, kültürel etkileşim ve spor diplomasisi açısından önemli bir stratejik hamle olarak değerlendiriliyor. 11. ve 12. Kalkınma Planları doğrultusunda hazırlanan yeni vizyon, spor turizminin Türkiye ekonomisinin sürdürülebilir büyümesinde kilit rol oynayacak bir sektör haline getirilmesini hedefliyor.
Türkiye, doğal güzellikleri, iklim çeşitliliği, ulaşım avantajları ve modern altyapısıyla dört mevsim spor destinasyonu konumunu güçlendiriyor.
Dijital dönüşümle akıllı spor turizmi
Organizatörler Türkiye'deki tesislere dijital ortamda kolaylıkla ulaşabiliyor. “Türkiye'de Spor” adlı dijital platform sayesinde tesislere erişim kolaylaşırken, “Spor Dostu Otel” akreditasyon sistemiyle konaklama tesislerinde yeni bir kalite standardı yaratılıyor.
Yüksek irtifalı kamplar, rehabilitasyon merkezleri ve spora uygun altyapı da Türkiye'nin uluslararası kulüplerin kamp tercihindeki payını artırıyor.
Futbolun ötesine geçen endüstri çeşitliliği
Türkiye, futbol dışında birçok sektörü de stratejisine dahil ederek çeşitliliği artırıyor.
Stratejide ayrıca golf, triatlon, okçuluk, kano, dağcılık, su sporları ve geleneksel disiplinler de yer alıyor. Bu sayede spor sezonu yıl boyunca uzadıkça turizm gelirlerinin sürdürülebilir bir şekilde artması hedefleniyor.
Son yıllarda UEFA Şampiyonlar Ligi finali, Avrupa Salon Atletizm Şampiyonası, İslami Dayanışma Oyunları ve Dünya Göçebe Oyunları gibi organizasyonlara başarıyla ev sahipliği yapan Türkiye, küresel ölçekte önemli bir marka haline geldi.
2030 hedefi küresel bir spor merkezi olmak
Uzmanlara göre küresel spor turizmi pazarı 2030 yılına kadar 2 trilyon dolara ulaşacak.
Türkiye bu pazardaki payını artırmak için yerli üretimi, sponsorluk desteklerini ve gönüllülük esaslı modelleri güçlendirmeyi planlıyor.
Gençlik ve Spor Bakanlığı yetkilileri ayrıca şunları söyledi: “Türkiye sadece ev sahibi ülke değil, aynı zamanda spor markalarını, organizasyonlarını ve teknolojilerini ihraç eden küresel bir oyuncu olma yolunda ilerliyor.” değerlendirmesini yaptı.
