Başkan Yardımcısı Cevdet Yılmaz, şunları söyledi: “E-Devlet Kapısı kullanıcıları yıl sonuna kadar kira sözleşmelerini e-Devlet Kapısı üzerinden akdedebilecekler.”
Başkan Yardımcısı Yılmaz’ın açıklamaları şöyle:
Dijital Türkiye’nin koordinasyonu ve bürokrasinin azaltılması konulu toplantıya hoş geldiniz. Dijital Türkiye’nin koordinasyonu ve bürokrasinin azaltılması konulu toplantıya hoş geldiniz. Üst düzey siyasi sahiplenme, katılımcı anlayış, etkin koordinasyon, izleme ve raporlama temel ilkeleri doğrultusunda bugüne kadar 16 toplantı gerçekleştirdik. Bu toplantılar dijital dönüşüme entegre bir yaklaşımın benimsenmesinin temelini oluşturdu. 2018 yılından bu yana düzenli aralıklarla yapılan toplantılarda alınan kararlar sayesinde e-Devlet Kapısı’nda önemli ilerlemeler kaydedildi. Ulusal veri sözlüğü, veri ihtiyaç envanteri, entegre hizmet tasarımı, memnuniyet anketi ve bu süreçte yapay zeka ve büyük veriye ilişkin kararlar başta olmak üzere birçok alanda çalışmalar başlatıldı.
Geçtiğimiz yıl kabul ettiğimiz 12. Beş Yıllık Kalkınma Planımızın odağında ikiz dönüşüm olarak da adlandırılan yeşil ve dijital dönüşüm yer alıyor. Bu bağlamda dijital dönüşümü güçlü bir şekilde sürdürmeye kararlıyız. Bugünkü toplantımızın ana gündemini e-Devlet Kapısı’nın gidişatı, uluslararası endekslerdeki konumumuz ve planlanan yeni çalışmalar oluşturuyor.
e-Devlet Kapısı’nın 1 Ağustos 2024 tarihi itibarıyla 66 milyondan fazla kullanıcıya ulaştığını hepinizle paylaşmak isterim. Bildiğiniz gibi e-Devlet Kapısı’na giriş yapabilmek için 15 yaşını doldurmuş olmanız gerekiyor. 66 milyon kullanıcısı bulunan Türkiye’de bugün 15 yaş üstü nüfusun yüzde 96’sı e-Devlet Kapısı kullanıyor. Yetişkin nüfusun neredeyse tamamı kapsandığı için şimdilik fazla ilerleme kaydedilmeyecek. Bu veriler ülkemizde dijital okuryazarlığın arttığını gösteriyor. Türkiye e-Devlet Kapısı sadece niceliksel değil niteliksel gelişimiyle de gurur kaynağı olmaya devam ediyor.
o Türkiye e-Devlet Kapısı, Avrupa Komisyonu’nun 2024 e-Devlet Karşılaştırma Raporu’nda 37 ülke arasında 83 puanla AB ortalamasının üzerinde 10’uncu sırada yer aldı. (Fransa 19., Almanya 26., İtalya 28.) o AB üyesi olmayan ülkeler arasında en önde gelen ülkelerden biri olarak tanımlanıyoruz. Ülkemiz kullanıcı desteği, dijital posta, temel veri kaynakları ve sınır ötesi kullanıcı desteği alt başlıklarında tam 100 puan alarak ilk sıralarda yer alan ülkeler arasına girdi.
o Raporda Türkiye, kullanıcı yönlendirme başlığında 99,6 puanla 2’nci, şeffaflık başlığında 82 puanla 5’inci, kilit kolaylaştırıcılar başlığında ise 95 puanla 4’üncü sırada yer alıyor. Türkiye tüm bu konularda AB ortalamasının üzerinde performans sergiledi.
o Raporda Türkiye aynı zamanda sağlık, taşınma, ulaşım ve adalet kategorilerinde de ilk 10 ülke arasında yer alıyor.
Bugün e-Devlet Kapısı’nda kullanılan 8 bini aşkın hizmetin yüzde 12’si entegre hizmetlerden oluşuyor.
e-Devlet Kapısı’nın 2018 yılı sonrasında Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi’nin kurulmasıyla kazandığı ivme, 2018-2024 yılları arasında e-Devlet Kapısı üzerinde yapılan çalışmalar dikkate alındığında takdire şayan;
• entegre kurum sayısı: %114 (>1000) • sunulan hizmet sayısı: %101 (>8309)
• Kullanıcı sayısı: %60 (nüfusun neredeyse tamamına ulaşıldı.)
• Kayıt sayıları %329 arttı. (kişi başı kullanım da artıyor) Elbette bu başarı kurumlarımızın özverili ve vatandaş odaklı hizmet anlayışını yansıtıyor. Bu süreçte görev alan tüm çalışanlarımıza ve kurum temsilcilerine sizlerin huzurunda bir kez daha teşekkür ediyorum. 2021 yılında açıkladığımız yapay zeka ulusal stratejimizin 2024-2025 dönemini kapsayan eylem planını yakın zamanda yayımladık. Ayrıca milli teknoloji hamlemiz ve Türkiye’nin dijital hedefleri doğrultusunda devlet dijital stratejisi, kamu bulut stratejisi, kamu veri alanı ve milli veri stratejisi gibi çalışmalarımızı birer birer hayata geçireceğimizi duyurmak isterim.
Önümüzdeki dönem hedeflerimiz arasında siber güvenliğimizi güçlendirmek, milli ve yerli yazılımlarımızı yaygınlaştırmak, başarılı ürünlerimizi ihraç ederek bilgiye dayalı ekonomik kalkınmamızı hızlandırmak yer alıyor.
Hizmetlerin dijitalleşmesi sadece bürokratik yükleri azaltmakla kalmıyor, aynı zamanda hayatı kolaylaştırmak ve vatandaşlarımıza daha basit, daha hızlı, daha güvenli ve daha kaliteli hizmet sunmak anlamına da geliyor. Bu bağlamda e-Devlet portalında son dönemde tasarladığımız hizmetler hakkında kısa bilgiler vermek istiyorum. Son zamanlarda neler yaptık; müze kart entegrasyonu (390 bin mobil müze kartı) 20 Mayıs’ta mobil kaza tutanağı açıldı, 59 bin kişi kullanmış durumda.
• e-Devlet Kapısı kullanıcıları, yıl sonuna kadar kiralama işlemlerini e-Devlet Kapısı üzerinden gerçekleştirebilecek.
• Entegre “Özel Sigortam” hizmetinin giderek gelişmesiyle kullanıcılar, poliçelere ilişkin tüm bilgilere tek noktadan ulaşabilecek ve işlemlerini gerçekleştirebilecek.
• Mobil cüzdan uygulamasını yayına alıyoruz. Kullanıcılar, dijital cüzdanlarına aktardıkları verileri internetin olmadığı ortamlarda dahi kamu hizmetlerinden yararlanırken kullanabilecek. Son dönemde yapılan çalışmalardan biri de belediye hizmetlerinin sınıflandırılması ve yaygınlaştırılmasıydı. Bu çalışma ile yerel yönetim dijital hizmetleri standartlaştırılarak 12 kategoride belediye hizmetleri sunuldu. Bugün e-Devlet Kapısı’nda 494 Belediyeye ait 3.981 dijital hizmet sunuluyor. Ayrıca mevcut hizmetlerimizdeki eksiklikleri giderip, hizmet kalitesini artırmak için çalışıyoruz. Yükseköğretimde de sınıflandırma yapıyoruz.
Kurumlarımızın dijital Türkiye yolunda attığı her adımın kartopu gibi büyüyerek devam ettiğini görmek hepimiz için gurur verici. En büyük dileğimiz Türkiye’nin dijitalleşen ekonomide rekabetçi bir noktaya ulaşmasıdır. Toplantımızın “Dijital Yüzyıl” vizyonumuza katkı sağlamasını ve faydalı olmasını diliyorum. Bu vesileyle başta Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi olmak üzere tüm bakanlıklarımıza, ilgili kurumlarımıza ve özveriyle çalışan herkese teşekkür ediyorum. İnsan odaklı kalkınma anlayışıyla bu yolda bizlere rehberlik eden Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a, dikkatli takibi ve desteği için şükranlarımı sunuyorum.