Yüzlerce rota ve varış noktasıyla uluslararası bir tren yolculuğu planlamak ilk başta göz korkutucu görünebilir.
İtalya’da doğanın güzelliklerini, Berlin’de sokak partilerinin heyecanını yaşamak için tren ve otobüsle 10 günde üç ülkeyi dolaştım.
Hayatımın çoğunu uçakla seyahat ettim.
İrlanda’da yaşadığımda, uçmaktan başka tek seçenek Liverpool’a giden feribotlar ve ardından Eurostar’ı yakalamak için Londra’ya giden feribotlar ya da Kuzey Fransa’ya 16 saatlik bir yelken yolculuğuydu.
Uçuş numaralarının birikmesi bazen bir “şeref madalyası” gibi geliyordu. Köln’e 4 euroluk Ryanair bileti aldım ve kendimle gurur duydum.
Ancak uçuş emisyonlarının etkisine ilişkin araştırmalar beni davranışımı değiştirmeye yöneltti. Fransa’ya taşınmak havalimanlarından kaçınmayı daha da kolaylaştırdı.
Mayıs ayında işten izin aldığımda, İtalya, Fransa ve Almanya’yı kapsayan 10 günlük bir gezi için Avrupa’nın “etkileyici ama kusurlu” demiryolu ağından yararlanmaya karar verdim.
Daha kısa bir tatil için Interrail bileti almalı mıyım?
Yüzlerce rota ve varış noktasıyla uluslararası bir tren yolculuğu planlamak ilk başta göz korkutucu görünebilir. Bazen birçok farklı yerden ayrı bilet almanız gerekebilir.
Bazı sivil gruplar “daha uyumlu bir rezervasyon platformu” için baskı yapsa da şimdilik biraz araştırma yapmanız ve en ucuz biletleri bulmak için zaman ayırmanız gerekecek.
Seyahatinize bağlı olarak Interrail bileti almayı düşünmeniz faydalı olabilir. İlk başta buna karşıydım çünkü daha pahalı olurdu.
Ayda toplam dört gün seyahat etmek bana 194 euroya mal olacak.
Üstelik aylık Interrail pass’ınız olsa bile bazı yüksek hızlı tren şirketleri rezervasyon için ayrı ücret talep ediyor ve örneğin Trenitalia’nın işlettiği Lyon-Milano Frecciarossa servisi Interrail pass’a dahil değil.
Biraz araştırmayla tüm geziyi 245 euroya ayırtabildim.
Kalabalıktan kaçınmak için düşük sezonda Güney Tirol’ü ziyaret etmek akıllıca olabilir
İlk durağım Kuzey İtalya’nın Güney Tirol bölgesindeki Alp kasabası Ortisei oldu.
Ulaşımı biraz zor ama UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan bu şehrin manzarası kesinlikle bu bölgeyi ziyaret etmeye değer kılıyor.
Lyon’dan Milano’ya Trenitalia’nın işlettiği hızlı trene bindim. Çok hızlı ve rahat.
Bu yolculuk bana 75 euroya mal oldu ve 4 saat 40 dakika sürdü. Oradan Verona’da aktarma yaparak iki farklı bölgesel trene binmek zorunda kaldım ve oradan Bolzano’ya gittim.
Bolzano’ya tren var ama yolculuğun son ayağından kaçınmak istiyorsanız yüksek yerlerde arkadaşlarınız olması işinizi çok daha kolaylaştırıyor.
Buraya mayıs veya eylül aylarında gitmenizi tavsiye ederim. Ziyaretim sırasında sıcaklık 20 derece civarındaydı. Bu sıcaklık bölgenin sıra dışı parkurlarında yürüyüş yapmak için mükemmel, yüzmek istiyorsanız da yeterli.
Yol üzerinde Laghetto di Fiè gölünde durdum. Bölgenin en meşhur gölü olmayabilir ama otobüsle ulaşılabiliyor ve bir o kadar da güzel. İyi işaretlenmiş birkaç yürüyüş parkuru var, bu bölgede gerçekten bir gün geçirebilirsiniz.
Mayıs ayında Ortisei’yi ziyaret etmenin bir diğer avantajı da kayak sezonunun bitmiş olması ve yaz sezonu öncesinde hala sessizliğin olması.
Güney Tirol yetkilileri aşırı turizmle mücadele etmek için yeni konaklama tesislerine sınırlamalar getirmek istiyor.
Kalabalıktan kaçmak istiyorsanız mayıs veya eylül ayları iyi bir seçim olabilir.
Münih’e trenle tek başıma seyahat ediyorum
Alplerin temiz havasında geçirilen üç günün ardından şehre dönüş zamanı gelmişti.
Bolzano’dan Münih’e 19 euro karşılığında otobüs sunan Flixbus’a bindim. Yaklaşık dört saat sürdü ama Avusturya’dan Almanya’ya geçerken uçsuz bucaksız vadiler ve uçsuz bucaksız dağların büyüsüne kapılarak zaman akıp gitti.
Bir şehri 48 saat içinde tam olarak tanımak imkansız olsa da, bazı yerlerin yalnız seyahat edenler için pek de uygun olmadığını gördüm.
Şehrin meşhur bira bahçelerinden biri olan Augustine-Keller’ı denedim ve beni kapalı bara yönlendirdiler. Boş yer yoktu, o yüzden ayrıldım.
Yalnız gezginler için başka bir etkinlik de NS-Dokumentationszentrum olabilir. Bu müze eski Nazi karargahının bulunduğu yerde bulunuyor.
Almanya’daki Nazi Partisi’nin tarihini dehşet verici ve şaşırtıcı bir şekilde ortaya koyuyor. Burada iki saat geçirdim.
Marienplatz’ın ilginç mimarisine hayran kaldıktan sonra Slurp Nudelbar’da lezzetli ramen yedim ve ana tren istasyonunun yakınında ilginç bir bar olan Café Bar Shakespeare’i buldum.
Alman yüksek hızlı trenleri seyahat etmeyi keyfe dönüştürüyor
Münih’ten sonra Berlin’e gittim. İki şehir arası 4 saat sürüyor.
Trenin geliş ve gidişlerinde herhangi bir gecikme yaşanmadı. Yolculuğum sırasında bindiğim tüm tren ve otobüsler zamanında kalktı.
Bu noktada karadan seyahat etmenin verdiği duygudan gerçekten keyif almaya başlıyordum. Kısa bir yolculuğa çok fazla destinasyon sığdırmaya çalıştığım için biraz endişeli olsam da geziler benim için eğlenceliydi.
Kendimi müzik dinleyerek kırsal Avrupa’ya kaptırdım.
Almanya’daki yüksek hızlı trenler özellikle hoş bir deneyimdi. Ücretsiz Wi-Fi, açsanız trende bir restoran bulmak kolaydır.
Münih’ten Berlin’e bilet için 35 euro ödedim. Almanya’daki sistem; Yer ayırtmak isterseniz isteğe bağlı olarak 4,50 euro ücret ödemeniz gerekiyor.
Seyahatinizi garanti altına almak istiyorsanız bunun için ödeme yapmanızı öneririm. Dönüş yolculuğunda bunu yapmadım ve birisi bana boş bir koltuk teklif etmeden önce bir süre beklemek zorunda kaldım.
İlkbaharda Berlin’i ziyaret etmek şart
Tren istasyonundan Berlin’e girdiğim andan itibaren şehri çok sevdim. Şehir, soğuk ve kış döneminin ardından ısınmaya başladı.
Şans eseri her yıl mayıs ayının sonunda düzenlenen Berlin Kültür Karnavalı’nda oradaydım.
Bu, pandemi öncesinden bu yana ilk karnavaldı ve şehir, sokakların dünyanın dört bir yanından renkler ve müzikle dolduğu bir karnavala tanık oldu.
Oradayken Berlin’in gece hayatını da görme fırsatım oldu. Büyük bir tekno hayranı değilim, bu yüzden birisi SchwuZ’a göz atmamı önerdi.
Bir odasında pop klasikleri, diğer odasında ise tekno müzik çalan bir gey kulübü.
Lyon’a dönme zamanı gelmişti. 90 euroya uçak yolculuğundan daha ucuz olan Deutsche Bahn biletini aldım.
Yolculuğum Fransa sınırına yakın bir durakla 10 saatten biraz fazla sürdü. Bu şimdiye kadar yaptığım en uzun tren yolculuğuydu ama bu nasıl seyahat ettiğinize bağlı.
WiFi sayesinde bazı işleri halledebildim ve podcast ile başka şeyler hazırlayabildim.
Yola çıkmadan önce Fransa, İtalya ve Almanya’yı trenle gezmek çok romantik görünüyordu.
Ve gerçekten beklentilerimi karşıladı. Her ülkeyi uçmuş olsaydım göreceğimden çok daha fazlasını görme şansım oldu ve daha ucuzdu.